Diş Ağrısı Varsa Çürük Müdür?

Diş ağrısı genellikle diş çürüğü, diş eti hastalıkları, diş travması veya diğer oral sağlık sorunlarından kaynaklanabilir. Diş ağrısının nedeni tam olarak belirlenmek için bir diş hekimine başvurmanız önemlidir. Diş hekimi, ağız muayenesi yaparak sorunun kaynağını belirleyebilir, gerekirse röntgen çekimleri gibi diagnostik yöntemleri kullanabilir.

Eğer diş ağrısı çürük kaynaklıysa, diş hekimi muhtemelen çürük bölgeyi inceleyecektir. Çürük diş genellikle diş minesinin zarar görmesiyle başlar ve zamanla dentin tabakasına ulaşabilir, bu da ağrıya neden olabilir. Tedavi genellikle çürük bölgenin temizlenmesi ve dolgu veya kaplama gibi yöntemleri içerebilir.

Ancak, diş ağrısı farklı nedenlere de bağlı olabilir. Bu nedenle, belirtileriniz için profesyonel bir değerlendirme almak en iyisidir. Diş ağrısı ihmal edilmemeli ve mümkün olan en kısa sürede bir diş hekimine başvurulmalıdır.

Çürük Olmayan Diş Neden Ağrır?

Genellikle çürük dişlerin ağrı yaptığı kanısı vardır. Aksine sağlam dişler de ağrı veya sızı yaparlar. Dişlerde hissedilen ağrılar diş, diş eti ve çene kemiğinden kaynaklanıyor. Sağlam dişin ağrımasına yol açan nedenler olabilir.

• İki diş arasına sıkışmış gıdanın yaptığı basınç,
  • Diş eti hastalıkları,
  • Dişte oluşan çatlaklar,
  • Diş eti çekilmesi nedeniyle ortaya çıkan diş kökü yüzeyi,
  • Sinüzit,
  • Diş minesinde oluşan aşınmalar,
  • Darbeye maruz kalma,
  • Ağız içi bakım ve hijyenin yetersiz/ hiç yapılmıyor olmasıdır.

Çürük Diş Eski Haline Döner mi?

Dişlerine önem verenler düzenli aralıklarla ağız ve diş kontrolünü yaptırıyorlar. Bunun sonucunda da olası çürük ve diş eti hastalıklarına karşı önlemi almış oluyorlar. Beslenmeye ve fizyolojik yapıya bağlı olarak diş minelerinde aşınma, diş tartarı oluşması, diş eti çekilmesi yaşanabilir. Bu durumlar dişin çürümesine davetiyedir.

Çürük diş tespit edildiğinde diş kurtarılıyor. Eski haline döndürülüyor. Diş minesini kurtarmak için flüorür takviyesi yapılıyor. Diş taşları temizleniyor. Diş eti hastalıklarının altındaki nedenler ortaya çıkarılıp, tedavi ediliyor. Periyodik olarak dişlerini kontrol ettirmeyenlerde oluşan diş çürükleri, çürük diş kanaması seviyesine göre tedavi uygulanıyor. Dolgu veya kanal tedavisi yapılarak dişin eski haline kavuşturulması sağlanıyor.

Gömülü Yirmi Yaş Dişlerine Bağlı Ağrı

Özellikle yirmi yaş dişleri tam olarak ağız içine süremedikleri zaman veya bir kısmı sürdüğünde o bölgede çürük oluşumuna ve enfeksiyona yatkın bir bölge oluşmaktadır. O bölgeler ağız bakımının etkin bir şekilde gerçekleştirilmesinin gerçekten zor olduğu yerlerdir. Bu da problem oluşma riskini daha da artırmaktadır. Dolayısıyla çekimleri gerekebilir. Ayrıca yanak ısırma şikayetleri ve yumuşak doku zedelenmelerine bağlı olarak ağrı oluşumu sıklıkla karşımıza çıkabilir.

Dolgulu Diş Neden Ağrır?

Dolgu sonrası hassasiyet olabilir. Dolgu sonrasında soğuk sıcak hassasiyeti ilk bir kaç hafta çok doğaldır. Çürük ve yapılan dolgu ne kadar derinse hassasiyet süresi de o kadar uzun olur. Hassasiyet dolgu altına yerleştirilen ilaçlar sayesinde her geçen gün kendi kendine azalır. Dolgu sonrası ısırdığınızda ağrı ve rahatsızlık varsa tekrar kontrol edilmelidir. Eğer dolgunuzu yapılırken çok küçük yükseklikler kaldığında veya sağa sola hareket esnasında erken temaslar var ise dişiniz ağrıyabilir. En kısa zamanda dişinize tekrar baktırmalısınız. Diş hekimi dolgunun yüksek kısımlarını aldığında ağrınız geçecektir.

Düzenli Ağız Bakımının Önemi

Ağız bakımı, genel vücut sağlığının da en önemli basamaklarından birisidir. Düzenli ağız bakımı, diş sağlığının korunmasındaki en önemli konudur. Diş çürüğü ve diş eti hastalıkları büyük oranda önlenebilir hastalıklardır. Kişilerin kendi ağız bakımlarını ihmal etmemeleri kadar, düzenli diş hekimi kontrolünü de ihmal etmemesi önemlidir. Ağız bakımı ne kadar iyi yapılırsa yapılsın bazen çürükler oluşabilmektedir. Çürük yavaş ilerleyen bir süreçtir ve çürük fark edildiği zaman çoğu zaman geç kalınmış olur. Bu yüzden EOT klinik Ankara’da uzman diş hekimi kadrosu ve ekibiyle sizlere düzenli ağız ve diş bakımı hizmeti vermek için bizi arayabilirsiniz.

Dişler Nasıl Fırçalanmalı? Diş Fırçalama Önemi

Elektrikli Diş Fırçası Ve Normal Diş Fırçası Hangisi Seçilmeli?