Gece Diş Ağrısı Neden Olur? Yatınca Dişim Neden Ağrır?

Gece Diş Ağrısı Neden Olur?

Gece Diş Ağrısı Neden Olur? Yatınca Dişim Neden Ağrır?

Diş ağrısı, dişin içinde veya çevresinde ağrı veya ağrı ile karakterizedir. Bu, hafif ila orta derecede hassasiyete neden olabilir ve yemek yemenizi, içmenizi veya uyumanızı zorlaştırabilir. Diş ağrısı, herhangi bir zamanda herkesi etkileyebilecek yaygın bir diş problemidir. Ancak gece diş ağrısı yaşıyorsanız bunun nedenlerini ve nasıl tedavi edileceğini bilmeniz gerekir.

Gece Diş Ağrısı Neden Daha Kötü?

Öncelikle ağrının sebebi saptanmalıdır. Ağrı, çürük, iki diş arasına sıkışan gıdanın yapmış olduğu basınç, diş eti hastalıkları, dişte oluşmuş çatlaklar, diş eti çekilmesiyle açığa çıkan kök yüzeyi, minede meydana gelen aşınmalar ve hatta sinüzit gibi pek çok sebepten kaynaklanabilir. Ancak, diş ağrısının en sık karşılaşılan nedeni yetersiz ağız hijyeni varlığında gelişen derin diş çürükleridir. Gece diş ağrısının bazı nedenleri şunlardır:

Daha Fazla Kan Dolaşımı

Düz bir yastığa veya yüzeye uzandığınızda başınıza daha fazla kan hücum eder, bu da ağzınıza baskı uygulayarak diş ağrısını şiddetlendirebilir. Bu nedenle bazen ayakta dururken veya otururken aynı zonklama veya keskin ağrıyı hissetmezsiniz.

Geceleri Diş Gıcırdatmak Diş Ağrısına Neden Olabilir

Diş gıcırdatmak diş etlerine, çenelere ve dişlere baskı yapar, bu nedenle geceleri dişlerini gıcırdatan kişiler ağrı hissedebilir. Ayrıca diş gıcırdatma diş minesinin aşınmasına, baş ağrısına, diş kırılmasına neden olabilir. Diş gıcırdatma için en kolay “düzeltme”, özel yapım bir gece ateli veya koruyucudur. Bu genellikle diş gıcırdatma işlemini durdurmasa da dişlerinize ve diş etlerinize verilen zararları azaltacak ve derin bir uyku için sizi daha rahat hale getirecektir.

Gece Yemeği

Geceleri şekerli yiyecek veya içecek tükettiyseniz yatmadan önce dişlerinizi mutlaka fırçalayın. Aksi halde ağzınızdaki bakteriler (plak) yemek artıkları üzerinde çoğalarak diş ağrınızı artırır. Yiyecek ve içecek, bakterilerin sevdiği ve zarar vermesi gereken asidik bir ortam yaratır!

Sabah Uyandığınızda Dişiniz Ağrırsa Ne Olur?

Aşağıdaki nedenlerden dolayı da sabahları diş ağrısı yaşayabilirsiniz:

• Sinüs enfeksiyonu dişlerinizin üzerinde sıvı birikmesine yol açarak üst arka azı dişlerinizdeki sinüs boşluğunuzdaki basınç nedeniyle ağrıya neden olabilir.
  • Tedavi edilmeyen çürükler diş pulpasına (sinirlerin ve kan damarlarının bulunduğu yer) zarar vererek yoğun veya keskin ağrıya neden olabilir.
  • Kısmen veya tamamen gömülü dişler, diş ağrısına ve diş etlerinin şişmesine neden olabilir. Bu en çok 3. azı dişleri veya “yirmi yaş dişleri” çevresinde yaygındır
  • İltihaplı veya tahriş olmuş temporomandibular eklem (çene kemiğinizi yüzünüzün her iki tarafındaki kafatasına bağlayan) diş ağrısına neden olabilir.
  • Dişin kökünde veya diş etinde meydana gelen diş apsesi (irin cebi) zonklamaya veya yoğun diş ağrısına neden olabilir.
  • Diş eti iltihabı ve periodontitdiş etinde plak biriktiğinde diş ağrısına neden olabilir.

Gece Diş Ağrısını Geçirmek İçin Ne Yapabilirsiniz?

Geceleri diş ağrısı yaşamaktan daha kötü bir şey olamaz. Ancak aşağıda bahsettiğimiz basit ev ilaçları ile bu durumdan kurtulabilir ve huzurlu bir uykunun keyfini çıkarabilirsiniz. Diş bakımına ihtiyaç duymamak için her zaman kapsamlı bir diş muayenesi yaptırın. Diş enfeksiyonu çok ciddi hale gelebilir. Bir dişteki sinir bakteri ile enfekte olduğunda, evde uygulanan hiçbir tedavi bu dişi tedavi edemez ve profesyonel diş bakımına ihtiyacınız olur. Ayrıca ağızda oluşan herhangi bir şişlik acil profesyonel yardım gerektirir.

• Uyku Pozisyonlarını Değiştirin: Yüksek bir yastık üzerinde başınızı yüksekte tutarak uyumak, ağza kan akışından kaynaklanan baskıyı engelleyerek ağrının şiddetini azaltabilir.
  • Karanfil Yağı: Karanfil yağının ağrı kesici ve iltihap önleyici özellikleri vardır. Bir parça pamuğu karanfil yağına batırın ve ağrı geçinceye kadar etkilenen bölgeye koyun. Ayrıca karanfili 20-30 dakika, ağrı geçinceye kadar çiğneyebilirsiniz.
  • Tuzlu Suyla Durulama: Enfekte veya şişmiş diş etlerinden dolayı diş ağrısı yaşıyorsanız, ağzınızı ılık tuzlu su solüsyonuyla çalkalamak çok rahatlatıcı olabilir; Bunu sık sık, günde yaklaşık 5-6 kez tekrarlayın . Bu, yaraların veya enfeksiyon bölgelerinin temizlenmesine yardımcı olacak ve böylece ağrıyı azaltacaktır.
  • Soğuk Kompres: Yüzün veya çenenin etkilenen tarafına 10-15 dakika boyunca bir buz torbası veya soğuk kompres uygulayın ve ardından tekrar 10-15 dakika ara verin; Acıyı hafifletmeye yardımcı olabileceği için tekrarlayın.
  • İyi Ağız Hijyenini Takip Edin: Günde en az iki kez, özellikle yatmadan önce dişlerinizi (florürlü diş macunuyla) ve diş ipi kullandığınızdan emin olun; bunlar birlikte, ağrıya katkıda bulunabilecek sıkışmış yiyecek parçacıklarının temizlenmesine yardımcı olabilir.

Bu ev ilaçları yalnızca geçici bir rahatlama sağlayabilir ve deneyimli bir diş hekimi tarafından değerlendirilmeniz gerekir. Eğer güvenilir bir diş kliniği arıyorsanız Ankara’da deneyimli diş hekimleriyle hizmetinizdeyiz. Diş ağrınızı ve tüm diş ihtiyaçlarınızı tedavi etmek için bugün EOT Klinik ile iletişime geçin!