Diş Kliniğimizde Kullanılan Medikal Teknolojik Aletler

Diş teknolojik aletler

Dental Teknolojik Cihazlar

Fläsh

Sigara içmek, çay/kahve veya diğer renkli gıda ürünleri tüketimi artışı ve hatta yaş alma gibi çeşitli faktörler dişlerin hem içerden hem de dışardan renklenmesine neden olabilir. Lekelerin giderilmesi ve dişlerin doğal rengine kavuşturulması için diş beyazlatma / bleaching yapılabilir.

Diş beyazlatma için hastalarımıza iki seçenek sunmaktayız,

• Ofis tipi diş beyazlatma' yöntemi
  • Ev tipi diş beyazlatma' yöntemi

Her iki durumda da aktif bileşen karbamid peroksit veya hidrojen peroksittir. Beyazlatma maddesi dişin dış tabakasına yani mineye nüfuz ederek lekeleri giderir ve minenin içinden geçerek iç kaynaklı renklenmeleri gidererek dişin rengini iyileştirir.

Ev tipi diş beyazlatmada beyazlatıcı ürünler uzman diş hekiminiz tarafından reçete edilir. Bu ürünler beyazlatıcı jeller, kalemler, şeritler ve hatta beyazlatıcı diş macunu şeklindedir.

Ofis tipi diş beyazlatma yönteminde, dişin optimum tonunu daha kısa sürede elde etmek için profesyonel diş beyazlatma kitleri ve cihazları kullanılır. Bu yöntemin en iyi yanı gülerken sürekli dişlerini saklamak zorunda olan kişinin yaklaşık bir saat içerisinde gönül rahatlığıyla ağız dolusu gülmeye başlamasıdır; bu da nihayetinde kişinin kendine olan saygısını artırarak, genel yaşam kalitesine yansır.

Bununla birlikte yaşlanma sürecinden kaynaklanan diş rengindeki koyulaşmaların ofis tipi beyazlatma ile telafisi mümkün olduğu için bu size genç ve dinamik bir görünüm kazandırabilir.

Kliniğimizde profesyonel beyazlatma işleminde dünya genelinde son teknoloji olarak kullanılmakta olan “Fläsh” cihazı ile diş beyazlatma yapılmaktadır. Bu işlem dişteki lekeleri yönlendirmeli tedavi ile oksijen reaksiyonu ile çözen bir işlemdir. Sistemindeki yüksek güçlü mavi LED’ler sayesinde tek bir seansta maksimum tedavi sonuçlarıyla bembeyaz gülümsemenizi ortaya çıkaran hızlı, güvenli ve konforlu bir uygulamadır.

Tedavi öncesi belirlenen ve işlem sonrasında ortaya çıkan diş tonları otomatik olarak değerlendirilebilmektedir. Farklı beyazlatma programlarıyla kişiye özel tedavi planlaması avantajı vardır.

3Shape (3 Boyutlu Ağız İçi Tarayıcılar)

Günümüzde dijital teknolojilerin son hızla gelişmesi dental tedaviler sırasında kullanılan teknolojileri de yeni bir düzeye taşımıştır. Ağız içi tarayıcılar ve bilgisayar destekli tedavilerin hayatımıza girmesi ile geleneksel diş hekimliği yerini dijital diş hekimliğine bırakmıştır. Kliniğimizde de protetik diş hekimliği alanında 3 boyutlu ağız için tarayıcı kullanılmaktadır.

Ağız içi tarayıcı nedir ve neden kullanılır?

Diş hekiminiz tedavileriniz sırasında dişlerinizin ve ağızda bulunan diğer dokularınızın 3 boyutlu bir modeline ihtiyaç duymaktadır. Genellikle dental tedaviler sırasında ağız içi tarayıcılardan önce kıvamı oyun hamuruna benzeyen ve ağız içerisinde sertleşen ölçü alma teknikleri kullanılmaktadır. Ağız içi tarayıcılar ölçü tekniklerinde yeni bir soluk yaratarak tedavi edilmek istenen bölgenin 3 boyutlu bilgilerini temas olmadan bilgisayar ortamına aktararak doğrudan bir dijital model üretimini sağlayan cihazlardır. Ağız içi tarayıcıların kullanıldığı tedavi yöntemlerini aşağıdaki gibi sıralayabiliriz;

• Dental kaplama ve köprü tedavileri
  • Gülüş dizaynı
  • İmplant üstü protezler
  • Seramik dolgu tedavileri
  • Hareketli protezler
  • Ortodontik tedaviler ve plaklar
  • Rehberli implant yerleştirilmesi

Ağız içi tarayıcının hastalarımız için yararları nelerdir?

Ağız içi tarayıcılar geleneksel ölçü teknikleriyle oluşan öğürme refleksini, farklı tat ve koku hissini, fiziksel olarak ağızda oluşan rahatsızlığı tamamen ortadan kaldırmıştır. Tedavi süreci daha hızlı, daha keyifli ve daha rahat bir durum haline gelmiştir. Dijital teknolojilerin hastalar üzerindeki olumlu etkilerini birçok makalede görüntüleyebilirsiniz.

Ağız içi tarayıcılar, diş hekiminiz dijital ölçülerin kalitesini anında görüntüleyip analiz etmesine olanak sağlar. Bu nedenle birçok ara aşamayı ortadan kaldırarak tedaviniz hekimlerimiz için daha hızlı yönetilebilir, tekrarlanan işlemlerden kaçınılabilir hale gelmiştir.

Ağız içi tarayıcılar yüksek kalitede ölçüler sağladığından tedavi başarılarımızı ideal seviyelere ulaştırmaktadır. Hastalarımıza daha güvenli bir tedavi sunabilmek amacıyla herhangi bir hatayı anında gözlemleyerek cevap vermemize yardımcı olmaktadır.

Diş hekimi tercihinizi yaparken neden ağız içi tarayıcı kullanan bir kliniği tercih etmelisiniz?

Ağız içi tarayıcıların doğru kullanımı emek, zaman ve tecrübe isteyen bir süreçtir. Bu nedenle bu teknolojiyi tedavi akışına ekleyen klinikler sizin konforunuzu önemser ve size güvenli bir tedavi süreci yaşatmak isterler.

Ayrıca ağız içi tarayıcılar geleneksel yöntemlerde olduğu gibi fazladan atık madde üretmez. Bu durum gezegenimizin sürdürülebilirliği için paha biçilemezdir.

Apex Locater

Başarılı bir kanal tedavisi yapılabilmesi veya daha önceden yapılmış kanal tedavilerinin başarılarının değerlendirilebilmesi için röntgen alınması gereklidir. Kanal tedavisinde teşhis, tedavinin planlanması ve sonuçlarının kontrolü açısından röntgen en önemli yardımcıdır. Başarının değerlendirilmesinde radyolojik muayene klinik muayeneye göre daha çok önem taşımaktadır. Klinik olarak çok iyi durumda görünen fakat röntgen filminde kök ucunda anormallik gösteren dişlerin neredeyse tamamı histolojik olarak kök ucunda hastalık belirtileri göstermektedir.

Teknolojinin büyük bir hızla ilerlemesinden diş hekimliği de oldukça fazla alanda faydalanmaktadır. Diş hekimliğinde kullanılan radyoloji cihazlarının teknolojisine göre hastaların aldıkları x ışını dozu da giderek azalmaktadır. Dijital görüntüleme sistemleri sayesinde görüntü anında ekrana düştüğü için tedaviler daha kısa sürelerde bitirilebilmektedir. Kök boyunu hesaplayabilmek için klasik yöntem olan röntgen çekerek kanal boyu ölçme işlemi de artık kök ucu bulucu cihazlarla yapıldığı için tedaviler daha az röntgen çekerek tamamlanabilmektedir. Kliniğimizde, elektro devre mühendisliği ile donatılmış en son teknolojiyi kullanan son derece hassas bir cihaz olan “Ai-pex locator” kullanılmaktadır. Kanal içi çalışma uzunluğunu ölçmeye yarayan bu cihaz, periodontal dokuların elektriği dentinden daha iyi iletmesi prensibine dayanarak çalışır.

MAHALL KULE OFİS

Mustafa Kemal Mah. Dumlupınar Bul. No: 274 B-Blok  Kat:15 Daire:167  06530 Çankaya/ANKARA

(0312) 466 22 77 - (0533) 598 56 71

Google Map