Diş Eti Hastalıkları Ankara Periodontoloji

Periodontoloji

Periodontoloji nedir?

Ankara Periodontoloji diş eti hastalıkları ile ilgili diş kliniğimiz hizmet vermektedir

Latince olan kelime Perio= çevre Donti= diş demektir. Periodontoloji diş çevresi dokularla (diş eti, alveol kemiği, periodontal ligament) ilgili bilim dalıdır.

Ankara diş Kliniği
Ankara Periontoloji Uzmanı

Sağlıklı diş etinin özellikleri nelerdir?

Sağlıklı dişeti açık (soluk) pembe renkli, mat, yüzeyi portakal kabuğu pürtüklülüğüne sahip, fırçalandığında kanaması olmayan, bıçak sırtı sonlanım özelliklerine sahiptir.

Diş eti hastalıkları nasıl oluşur ve sebepleri nelerdir?

Dişeti hastalıkları sıklıkla düzenli ve etkili fırçalama yapılmaması sonucunda dişlerin bütün yüzeylerinde, diş-dişeti birleşiminde içinde pek çok mikroorganizma barındıran ve "mikrobiyal dental plak" adı verilen birikintilere yanıt olarak  diş etinin iltihaplı (gingivitis) hale gelmesidir. Bu plak temizlenmezse mikroorganizmalar ve ürettikleri zararlı maddeler dişeti hastalıklarına ve ilerleyen zamanlarda dişi tutan kemikte azalmaya ve erimeye (periodontitis) neden olurlar.

Dental plak nasıl görülür, nasıl fark edilir?

Mikrobiyal dental plak, diş ile aynı renkte olduğu için gözle tesbit edilmesi oldukça güçtür. Plağın yapısı yumuşaktır, diş fırçası ve diş ipi kullanımı ile diş yüzeyinden kolayca uzaklaşabilir. Eğer zaman içerisinde bu plak temizlenmezse kalsifiye olup sertleşir ve "diş taşı" oluşur. Diş taşı oluşumu tamamlandıktan sonra fırça veya iple uzaklaştırılamaz ve profesyonel olarak diş hekimi tarafından temizlenmesi gerekir.  Diş taşının gözenekli yapısı, plağın daha hızlı birikmesine ve tutunmasına yardımcı olur. Böylece iltihap daha hızlı ilerler.

Dişeti hastalıkları nasıl teşhis edilir?

Bu hastalıklar genellikle kronik seyreden hastalıklardır. Hastalık var olmasına rağmen bir süre hiç fark edilmeyebilir. Dişetleri kanıyorsa ve büyümüşse, diş taşları varsa, kimi zaman dişetleri çekilmiş ve dişler uzamışsa, bazı dişler yer değiştirmiş ve araları açılmışsa, dişler sallanıyorsa, ağızda kötü bir tad ve kötü bir koku varsa mutlaka bir dişeti hastalıkları uzmanına gidilmelidir.

Diş taşı temizliği nedir?

Diş eti hastalıklarının tedavileri arasındaki en yaygın, en basit ve koruyucu yöntemdir. Diş taşı temizliğinde tartar ve plak olarak da adlandırılan diş taşları uzaklaştırılır. Plak yapışkan bir maddedir ve büyük çoğunluğu bakterilerden oluşur. Plak ve diş taşları diş yüzeyine, özellikle de dişeti sınırının altında bulunan kök yüzeyine tutunurlar. Plak pürüzlü yüzeye tutunma eğiliminde olduğundan kök yüzeylerinin düzleştirilmesi gerekir. Bu işlemde tüm diş taşları temizlenir ve kök yüzeyi üzerindeki düzensizlikler giderilir.

Diş eti hastalıklarından korunmak için neler yapılmalıdır?

Günde en az 2 defa doğru şekilde dişler fırçalanmalı, diş ipi kullanılmalı ve diş hekimine düzenli kontrollere gidilmelidir.

Diş eti hastalığının belirtileri nelerdir?

Diş etlerinin kendiliğinden veya dişleri fırçalarken kanaması, dişetlerinin kırmızı, şiş ve hassas olması, çiğnemede ağrı olması, dişlerde sallanma, diş kaybı veya yer değiştirmesi, dişlerde soğuk ve sıcakta hassasiyet, dişeti çekilmesi veya dişlerin uzaması, ağızda kötü koku ve tad, ısırma sırasında dişlerin yer değiştirmesi, dişetlerinin dişlerden ayrılması, diş ile dişeti arasından iltihap gelmesi gibi durumlar dişeti hastalığından kaynaklanabilir.

Diş eti hastalıklarının en erken belirtisi nedir?

Bu hastalıklar genelde kronik seyirli olduğu için çok ilerlemiş dönemleri hariç ağrı görülmez. En erken belirtisi ise dişeti kanamasıdır.

Dişeti hastalığının başka nedenleri olabilir mi?

Bilindiği gibi en önemli etken mikrobiyal dental plaktır, ancak sistemik, çevresel ve kalıtsal bazı faktörler de hastalığın gelişimi için risk faktörüdür.

Dişeti hastalıkları ailesel geçiş gösterir mi?

Birinci neden olmamakla birlikte, bazı kişilerin diğerlerine oranla bu hastalıklara karşı genetik olarak daha yatkın oldukları bilinmektedir.

Kliniğimiz Eot Klink Ankara diş eti hastalıkları alanında hastalarına hizmet vermektedir. Bizimle iletişime geçebilirsiniz

MAHALL KULE OFİS

Mustafa Kemal Mah. Dumlupınar Bul. No: 274 B-Blok  Kat:15 Daire:167  06530 Çankaya/ANKARA

(0312) 466 22 77 - (0533) 598 56 71