Diş Beyazlatma Acı Verir Mi?

Diş Beyazlatma Ağrılı Bir Tedavi midir?

Diş beyazlatmada herhangi bir iğne yapılmaz, anestezi uygulanmaz. Çünkü beyazlatma işlemi, dişin en üst tabakası olan mineye uygulanan bir işlemdir. Mine sinir sistemine dahil olmadığı için, işlem sırasında hastanın ağrı hissetmesi söz konusu değildir. Diş beyazlatma işleminin hastaya verdiği tek sıkıntı, ağzının uzun süre, boyunca açık kalmasıdır. Bunun dışında herhangi bir sorun çıkması söz konusu değildir.

Yalnız bazı kişilerde, diş beyazlatma sonrasında soğuk ya da sıcakta veya nefes alıp verirken ilk iki gün boyunca hafif bir sızlama duygusu olabilir. Bu durum iki gün içinde geçmezse, hekime başvurulmalıdır. Hekimin dişlere yapacağı flor uygulaması ile bu hassasiyet tamamen ortadan kalkar. Beyazlatmanın herhangi bir ağrısı, sızısı, daha sonra yarattığı herhangi bir sıkıntısı söz konusu değildir.

Diş Beyazlatma Tedavisi Acı Verir Mi?

Diş beyazlatma tedavisi genellikle ağrısız veya hafif rahatsızlıkla ilişkilendirilir. Ancak her birey farklı tepkiler verebilir. Bu durumları şöyle sıralaya biliriz:

Diş Beyazlatma Sonrası Hassasiyet

Diş beyazlatma işlemi sonrasında bazı kişilerde geçici diş hassasiyeti görülebilir. Bu hassasiyet, sıcak veya soğuk içecekler tüketirken, hava sıcaklığı değişikliklerine karşı veya basınç uygularken hissedilebilir. Hassasiyet genellikle tedavinin bitiminden birkaç gün sonra geçer.

Diş eti tahrişi

Diş beyazlatma ürünleri veya prosedürleri, bazen diş etlerinizde hafif tahrişe neden olabilir. Bu durumda diş hekiminiz  size uygun bir diş eti koruyucu jelle veya diş eti koruma yöntemi önerebilir.

İyi bir diş hekimi seçimi

Diş beyazlatma tedavisi için bir diş hekimi veya diş beyazlatma uzmanı seçerken deneyimli bir profesyonel tercih etmek önemlidir. Bu, olası komplikasyonların önlenmesine yardımcı olabilir. Diş beyazlatma tedavisi çoğu kişi için acı verici olmamalıdır ve hafif rahatsızlıklar geçicidir. Ancak kişisel deneyimler farklılık gösterebilir, bu nedenle herhangi bir endişeniz veya rahatsızlığınız varsa tedavi öncesinde ve sonrasında diş hekiminizle iletişime geçmek önemlidir.

Diş Beyazlatma İçin Hangi Doktora Gidilir?

Restoratif diş tedavi uzmanı  diş beyazlatma konusunda sizlere gerekli tedaviyi uygulayacaktır. Dişlerin mine ve dentin tabakalarına çeşitli nedenlerle nüfus eden renklenmelerin giderilmesi ve dişlerin önceki tonuna göre ağartılması işlemine diş beyazlatma (Bleaching) deniliyor. Zamanla dişlerin doğal renklerinde meydana gelen koyulaşmalar diş taşı temizliği ve polisaj yapılarak giderilebiliyor. Ancak bu uygulamalar ile giderilmesi söz konusu olmayan renklenmelerin giderilmesi ya da dişin doğal renginin birkaç ton daha açılması mümkün olabiliyor. Bu durumda dişlere porselen yaptırılması yerine daha koruyucu bir yöntem olduğu bilinen beyazlatma yöntemi uygulanıyor. Diş beyazlatma diğer bir deyişle Bleaching işleminden sonra dişlerin durumuna göre 4 – 5 tona kadar açılma elde edilebiliyor.

Beyazlatma İşlemi Kalıcı Mı?

Diş beyazlatma jelleri uzman eşliğinde kullanıldığında ve daha sonra dişlere dikkat edildiğinde bu işlem kalıcıdır. Öncelikle dişlerin neden sarardığı tespit edilmelidir. Uygulanan kötü diyetler değiştirilmeli ve ağız sağlığına düzenli olarak dikkat edilmelidir. Dişlerinizi doğru diş macunuyla fırçaladıktan sonra ağız çalkalama suları kullanabilirsiniz. Asidik yiyecekleri tüketirken dikkat etmeli, sigara ve kafein tüketimini azaltmalısınız. Beyazlatma işlemi bu şekilde kalıcı olabilmektedir. Aynı zamanda dişlerinize bir bardak kola kadar dahi zarar vermez. Bu sebeple tüm dünyada yaygın olarak kullanılmaktadır. Beyazlatma işlemi kalıcı mı sorusuna en net cevap bu şekilde verilebilir. “Diş Temizliği Nasıl Yapılır? “ yazımızı da okuya bilirsiniz.