En iyi diş dolgusu hangisidir? Ankara diş dolgusu.

diş dolgusu

En iyi diş dolgusu hangisidir? Ankara diş dolgusu.

En iyi diş dolgusu hangisidir?

Hangi  diş dolgusu daya iyi sorusunun yanıtı, herkes için aynı değildir. Her hasta için aynı dolgu türü uygun değildir. Bu nedenle; uzman diş hekimleri hastayı muayene ettikten sonra hastanın diş, diş altı yapısına bakarak, belirli faktörleri göz önünde bulundurarak dolgu tipine hastayla birlikte karar verirler. Dolgu türü seçimi hasta ve doktorun belli faktörler göz önüne alınarak karar almasıyla yapılır. Hangi dolgu türü hasta için uygunsa o tercih edilir.

Hangi diş dolgusu  daha iyi?

Diş hekimliğindeki teknolojik gelişmeler ve tıbbi birikim, ağız ve diş sağlığı alanında hastalara birçok yenilik sunmaya devam ediyor. Hastalarımız bu gelişmelerle, hem ağız ve diş sağlıklarını maksimum düzeyde koruyabilirken hem kendilerine göre estetik olan tedavi şeklini seçebiliyorlar. Dolgu işlemleri de, bu yeniliklerle birlikte çeşitlenmiştir. Hastalar diş hekiminin tavsiyesiyle birlikte; gerek uzun ömürlü olanları, gerekse estetik olarak daha iyi duran dolgu seçeneklerini kendileri belirleyebilmektedirler. Yazımızda dolgu türlerini inceleyeceğiz ancak size “hangi diş dolgusu daha iyi” sorusunun cevabını verecek tek kişi, diş hekiminizdir. Çünkü her dolgu seçeneği, sizin için uygun olmayabilir.

Dolgu seçenekleri nelerdir?

• Amalgam dolgu

Civanın gümüş, bakır ve kalayla yaptığı karışımdır. Eskiden rutin olarak kullanılan bu karışım şu anda estetik kaygılardan estetik kaygılardan dolayı çok tercih edilmemektedir.

• Kompozit dolgu

Kompozit dolgular; birbirinden farklı maddelerin bir araya gelmesinden birleşmesinden oluşur. Plastik olarak şekil verilebilir ve ultraviole (UV) ışığı ile sertleşir. Bu sebeple toplumda ışınlı dolgu olarak da bilinir. Günümüzde rutin olarak uygulanan dolgu materyalidir. Özellikle ön dişlerde sağladığı estetik başarı oranı yüksektir.

• Porselen dolgu (İnlay ve onlay)

Hastalıklı çürük diş dokusu çıkartıldıktan sonra oluşan boşluğun bu yöntemle doldurulmasına inlay, tüberkül adı verilen çıkıntıların da hasara uğrayıp, ortadan kalktığı durumlarda kaybedilen diş yapısını tekrar oluşturularak yapılan dolgu yöntemine ise onlay adı verilir. İnlay ve onlay dolgular hastalıklı bir dişin restorasyonuna ve korunmasına çok önemli katkı sağlayan uygulamalardır. Tamamen kişiye özel ve o dişten ölçü alınarak yapılan inlay ve onlay dolgular için günümüzde en çok kompozit ve porselen gibi materyaller tercih edilmektedir. İnlay ve onlay dolgular klasik dolgu yöntemleri ile restore edilemeyen durumlarda, iyi bir çözüm olarak kullanılmaktadır. Diş harabiyetinin fazla olduğu durumlarda, yapılan klasik dolguların komşu dişler ile temasını tam olarak sağlanması çok zor, çoğu zaman da olanaksızdır. Böyle bir dolguyla yiyeceklerin iki diş arasına sıkışması, hastalar için rahatsız edici bir his verebilmektedir. İnlay ve onlay dolgular laboratuvarda üretildikleri için bu sorun ortadan kalkmaktadır. Bunun nedeni, klasik dolgu yöntemleri ağız içinde sınırlı şekillendirmeleri yapma imkanı sunmakta iken, inley ve onlay dolgularda ise olması gereken şekil üzerinde çalışılıp uğraşılarak laboratuvar şartlarında hazırlanmasıdır. İnlay ve onlay dolgular, klasik dolgulara göre çok daha uzun ömürlüdür.