Amalgam Dolgu Sökümü – Ankara

Amalgam Dolgu Sökümü

Amalgam Dolgu Sökümü – Ankara

Güvenli Amalgam Dolgu Sökümü Protokolü- Smart Protokolü

Amalgam dolgu sökümü, günümüzde çevresel faktörlerin vücudumuz üzerindeki olumsuz etkileri geçmiş nesillerle kıyaslandığında daha fazladır. Küresel kimyasal kirliliğin artmasıyla birlikte insanlar, bitkiler ve hayvanlar gibi biyolojik organizmalardaki tahribat riski de artış göstermiştir. Bilim insanları ağır metaller gibi zararlı kimyasalların kullanım oranının artışının çevre ve insan sağlığı üzerine olumsuz etkileri hakkındaki endişlerini sık sık dile getirmektedirler.

Günümüzde pestisitler, koruyucular, gıdalardaki işlenmiş bileşenler ve çevremizdeki çeşitli kirleticiler gibi kimyasalların artmasıyla; hassasiyetler, alerjiler ve diğer hastalıklar hızla artış göstermeye başlamıştır. Günümüzde çeşitli toksinlerin sinerjik (birbirinin etkisini artırma) etkisi olduğu varsayılmaktadır. Toksinlerin hergün tüketildiğini (elmaların ilaçlanması gibi) düşünürsek, toksin düzeyi artmış vücudumuzda birkaç on yıl önce tolere edebileceği civa gibi materyallerin seviyesi, bugün tolere edebileceğimiz düzeyde olmayabilir.

Diş hekimliğinde gümüş cıva dolgular konusunda pek çok tartışma vardır; güvenli mi yoksa güvenli değiller mi? Bu tür dolguların artıları ve eksileri üzerine yazılmış birçok makale var. Her bireydeki biyolojik etkileri ölçmek ve değerlendirmek zordur. Aşırı toksisite durumları dışında, hastalığın ortaya çıkamasında veya hastalığa katkıda bulunmasında gümüş-civa dolguları neden olarak göstermek doğru bir yaklaşım değildir.

Doktorlar, sağlık sorunları olan hastalarına yardımcı olmak için genel sağlık rejimlerinin bir parçası olarak ağır metal toksisitesini araştırırlar. Hastanın laboratuar raporları / teşhis testleri yüksek seviyelerde civa veya diğer metaller gösterdiğinde vücutlarında ve çevrelerinde maruz kaldıkları metal kaynaklarına bakarlar. Hangi kaynakların katkıda bulunduğunu ve bunların vücut üzerindeki yükünün nasıl azaltılacağını araştırırlar. Doktor, vücuda ek bir yük oluşturmamak ve hastalarının iyileşmesine yardımcı olmak için gümüş civa dolgularının güvenli bir şekilde çıkarılmasını önerebilir.

Daha önceki yazımda da bahsettiğim gibi amalgam dolgularınızın tıp hekiminiz ve diş hekiminizin ortak kararı sonucu sökülmesi gerekir.

Amalgam dolgular keyfi nedenlerle sökülmemelidir!

Bu nedenle amalgam çıkarılırken ek adımlar hastanın korunmasını sağlamaya yardımcı olur.

AMALGAMIN SÖKÜMÜNDEN ÖNCE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Bir hastayı amalgam sökümü için muayene ederken, kapsamlı bir tıbbi ve diş tedavisi geçmişi alınır. Radyografiler ve ağız içi resimleri içeren kayıtlar alınır ve ardından kapsamlı bir inceleme yapılır. Hasta tarafından önceki röntgenler istenir. Hastanın dişlerindeki aşınma / yıpranma oranı, uygulanan baskılar, günlük olarak tüketilen diyet türü, ağız hijyeni ve ağızlarındaki diğer metaller gibi birçok faktöre bakılmalıdır.

Amalgamlar dolgu materyali olarak, kaplamaların altında ve ayrıca kanal tedavisi görmüş dişlerin kök ucunu kapatmak için kullanılabilir.

Hastanın uygun şekilde hazırlandığından ve doktorunun vücudun genel sağlığını ve kişinin toksinleri atma yeteneğini değerlendirdiğinden emin olunur. Örneğin, bir hastanın geçirgen bağırsağı varsa, toksinleri atmak zor olduğundan, dolguyu sökmeden önce bağırsağı eski sağlığına getirmek önemlidir. Bir kadın hamile ise veya emziriyorsa, çocuğunu emzirmeyi bitirene kadar amalgam çıkarma gerçekleşmez. Fetüsün kanındaki cıva konsantrasyonunun annenin kanından otuz kat daha fazla olabileceği bildirilmiştir.

Takviyeler faydalıdır ve doktor tarafından kişiye özel reçete edilir. Amalgamın çıkarılmasından önce ve sonra, genellikle diğer takviyelerle birlikte C vitamini alımı önerilir. Amalgam restorasyonlar çıkarıldıktan sonra, doktor vücutta depolanan civanın detoksifikasyonuna yardımcı olmak için hastayla birlikte çalışmaya devam edebilir.

AMALGAM DOLGU SÖKÜMÜ PROTOKOLÜ AŞAMALARI

1. Hastanın üzerindeki giysiler cerrahi bir örtü ile örtülür.
  2. Sadece amalgam dolgulu dişi görebileceğimiz bir açıklığı olan lastik örtü ile ağız içi izole edilir.
  3. Lastik örtünün altına dişi çevreleyen yumuşak dokunun olduğu kısımlara aktif kömür emdirilmiş pamuk rulolar yerleştirilerek, ağız içine sızan civanın şelasyonla pamuğa bağlanmasına yardımcı olunur, böylelikle artık civayı hasta yutamaz.
  4. Hastanın saçları bone ile gözleri koruyucu bir gözlük ile korunur.
  5. Hastaya burun maskesi ile oksijen verilerek amalgam sökümü esnasında açığa çıkan civa buharının solunması engellenir.
  6. Aynı zamanda işlemin yapıldığı odaya dağılan civa buharını bağlayan buhar iyonlaştırıcı kullanılır. İyonizer; negatif iyon akışı tarafından bağlanan ve daha sonra odanın diğer ucundaki pozitif yüklü bir iyonlaştırıcı plakaya taşınan civa buharlarını bağlamak için kullanılan özel bir hava filtreleme sistemidir.
  7. Amalgam dolgu sökümü sonrası ağız içindeki herhangi bir maruz kalma riskine karşı hasta aktif karbon veya bentonit kili gibi ağır metalleri bağlayan bir materyalle ağzını çalkalar.
  8. Ayrıca dişhekimleri de filtreli bir maske, göz ve saç koruması ve yüz siperleri ile kendilerini korurlar.
  9. Amalgam dolgu uzaklaştırıldıktan sonra geriye kalan diş dokusunu destekleyebilecek restorasyonlar düşünülmelidir.
  • Dolgudan geriye kalan diş dokusu yeterli ise kompozit ve seramik dolgular tercih edilir.
  • Diş dokusunda aşırı madde kaybı varsa kaplamalar tercih edilir.
  • Eğer dolgu sökümüyle birlikte, çürük dokusu da temizlendiyse ve dişin sinirlerinin olduğu odaya ulaşıldıysa; kanal tedavisiyle birlikte kaplama önerilir.