Diş Kökü İltihabı Neden Olur? Belirtileri nelerdir?

Diş Kökü İltabaı neden

Diş Kökü İltihabı Neden Olur? Belirtileri nelerdir?

Diş Kökü İltihabı, Bakterilerin diş köküne ulaşıp çoğalması sonucu oluşan enfeksiyona diş kökü iltihabı denir. Diş kökü iltihabı ölü doku, akyuvar ve bakterilerden oluşan kötü kokulu bir sıvıdır ve tedavi edilmediği takdirde dişlere ciddi bir zarar verir. Şiddetli ağrılara sebep olan diş kökü iltihabının sonuçları diş kayıplarına kadar götürebilir.

Diş Kökü İltihabı Neden Olur?

Diş kökü iltihabının nedeni olarak dentin ve mine tabakasının aşınması ve bütünlüğünün bozulması gösterilebilir. Bu yapılarda meydana gelen çeşitli deformasyonlar, sağlık bütünlüğünün bozulmasına ve zararlı bakterilerin diş köklerine ulaşmasına yardımcı olur. Enfeksiyonla kaplanan diş kökleri de bu şekilde iltihaplanır. Bozulma ve aşınmaya sebep olan etkenler ise şunlardır:

• Ağız ve diş temizliğine gereken önemin verilmemesi.
  • Tedavi edilmeyen çürük dişler.
  • Diş minesinde oluşan olan kırık ve çatlaklar.
  • Bağışıklık sisteminde gözlenen zayıflıklar.
  • Dişte oluşan boşlular ve çürümeler.
  • Çeşitli nedenlerden dolayı zayıflayan dolgular
  • Dişte yaşanan yaralanma ve zedelenmeler
  • Bruksizm, yani diş gıcırdatma rahatsızlığı

Diş Kökü İltihabı Belirtileri Nelerdir?

Diş kökü iltihabı  yukarıda bahsettiğimiz nedenlerden ötürü ortaya çıkan diş kökü iltihaplanmalarının belirtileri aşağıdaki gibidir:

• Diş kökünde hissedilen şişlikler
  • Ağız kokusu
  • Ağızda oluşan kötü tat oluşumu
  • Yüzde, yanakta, boyunda ve kulak altında meydana gelebilen şişlikler
  • Soğuk ya da sıcak gıdaların tüketimine karşı oluşan hassasiyet
  • Halsizlik ya da ateş
  • Diş eti kanamaları
  • Diş eti çekilmesi
  • Ağzı açmada zorluk yaşama, yutkunmada zorluk yaşanması

Bu belirtilerden bir kaçına sahipseniz uzman bir diş hekimine görünerek diş muayenesi yaptırmanız ağız ve diş sağlığı açısından iyi olacaktır.

Görünmen Diş Teli

Diş Kökü İltihabı Tedavisi Nasıl Yapılır?

Diş kökü iltihabı, ağız ve diş sağlığı açısından ciddi problemler oluşturabilecek bir rahatsızlıktır ve ertelenmemesi gereken bir sağlık sorunudur. Belirtileri ve neden olacağı sonuçlar göz önüne alındığında erken aşamada fark edilmesi önemlidir. Bu noktada iltihaba sebep olan enfeksiyonu durdurmak için ilk olarak yapılacak şey antibiyotik kullanımıdır.  Uzman diş hekimin iltihaplanmaya neden olan durumu belirlemesi ve enfeksiyonu durdurabilmek için antibiyotik tedavisine başlamasıyla gerçekleştirilir. Eğer çok ilerlemiş bir vakaya sahipseniz iltihabın olduğu dokuya iğne yardımıyla antibiyotik de verilir. İltihaplanma durdurulduktan sonra diş kökü temizlenerek tedavi tamamlanır.

Diş Kökü İltihabına Ne İyi Gelir?

Diş kökü iltihabı erken aşamada belirlemek çok önemlidir. Bu nedenle diş kayıplarına yol açmadan tedavi ettirme imkanına sahip olunur. Düzenli olarak ağız ve diş sağlığınız için uzman hekimlere rutin kontrollere gitmeniz ağız ve diş sağlığı açısından önem kazanır. Diş kökü iltihabı da bu kontrollerde belirlenerek tedavi edilebilir. Çünkü diş kökü iltihaplanmalarının uzman hekimler yardımı olmadan tedavi edilebilmesi çok zor bir durumdur. Diş kökü iltihabı tedavisi için uzman diş hekimlerine gidene kadar oluşan ağrı ve sızıyı hafifletmek için çeşitli ağrı kesiler kullanabilirsiniz.

Diş Kökü İltihabı Nasıl Önlenir?

Diş kökü iltihabının önlenmesi konusunda çoğu diş hekimi ve uzman diş sağlığı için yapılması gereken temel şeyleri önermektedir. Bu sayede dişlerinizi koruyarak mine ve dentin tabakasının zarar görmesini de engellemiş olursunuz.

• Dişler günde en az iki defa fırçalanmalıdır.
  • Diş ağrısı ve diş etinde kanama gibi durumlarda ihmal edilmeden bir diş hekimi ile iletişime geçilmelidir.
  • Doktorunuza düzenli olarak diş kontrollerinizi yaptırmalısınız.
  • Şekerli yiyecek ve içeceklerin yanında çok soğuk ya da çok sıcak yiyecek ve içeceklerin de fazla tüketilmemesi gereklidir.

Bu önlemleri aldığınız takdirde dişlerinizi koruyan mine ve dentin tabakasında herhangi bir sorun meydana gelmeyecektir. Her halükarda diş köklerinizde bir iltihap meydana gelse bile fark edilmesi erken olacağından diş kaybı gibi bir sorunla karşılaşmazsınız.