Ortodontik Tedavi Yaş sınırı Var mıdır?

Ortodontik tedavi  yaş sınırı, süt dişleri döküldükten sonra çıkan dişlerin, düzenli çıkmamasıyla ağız içindeki sıranın bozulmasını gidermek amacıyla uygulanır. Çene yapısı dar olan insanların, yeni dişler çıkarttıktan sonra, sıralı dişleri olmayabilir. Tel yardımıyla yapılan ortodonti tedavisi, hekimlerin önerisiyle hayata geçirilmelidir. Diş hekiminin önerileri doğrultusunda başlanan ortodontik tedavi yaş sınırı ve süresini de yine hekimler belirlemelidir.

Ortodontik Tedavinin Yaşı Var mıdır?

Her yaşta ortodontik tedavi ile dişleri düzeltebiliriz. Tel tedavisi için olması gereken sağlam kemik ve sağlıklı diş yapısıdır. Yaşla birlikte değişen yalnızca tedavilerin uygulanma şeklidir. Alt veya üst çenesinde problem olmayan ancak dişleri eğri vakalarda uygulanan yöntemler genel olarak her yaşta benzerdir. Tek fark yaşımız ilerlediğinde kemik metabolizmamızın yavaşlamasına bağlı olarak tedavinin göreceli olarak erken yaşlara göre daha uzun sürme ihtimalidir. Ancak alt veya üst çenelerin normalden önde ya da geride olması olarak da adlandırdığımız iskeletsel bozuklukların tedavisi büyüme gelişimin hızlı olduğu dönemde yapılmalıdır. Bu dönem ortodonti uzmanı tarafından hastanın kemik yaşına göre saptanır. İskeletsel problemler geç fark edildiği durumlarda kemik gelişimi tamamlanmış ise bu problemi ancak çene cerrahisi (ortognatik cerrahi) ile düzeltilebiliriz. Amerikan Ortodonti Derneği  8 yaşında mutlaka ortodontik muayenenin yapılmasını önermektedir.

Yaş Sınırlaması Olmayan Ortodontik Tedavi

Ortodontik tedavide yaş önemlidir. Dişsel problemler olarak görülen, dişin çıkış yönünün farklılaşması ve ağız içinde düzgün şekil almaması, her yaşta düzeltilebilir bir durumdur. Süt dişleri döküldükten sonra çıkan ve kalıcı olan dişlerdeki yamukluklar, uzun yıllar sonra bile düzeltilebilmektedir. Burada dikkat edilmesi gereken, dişlerin sürekli olarak hareket edebileceği ve yatağı içinde istenen şekli kolayca alabileceğidir.

Ortodontik Tedavi Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Ortodonti tedavisi, dişlerinizin şekle ve hizaya sokulmasını sağlar. Doktorunuzun önereceği türde tel kullanılması, gerekliyse öne ya da diş arkasına uygulamayla sağlanır. Tedaviye başlamadan önce ve sonra dikkat edilmesi ve yapılması gereken şeyler de vardır.

• Çürük diş tedavilerinin yapılması,
  • Diş etinin en sağlıklı haline getirilmesi,
  • Önerilen diş fırçalama düzenine geçilmesi,
  • Doktor kontrollerinin aksatılmaması.