Kanal Tedavisi Sonrası Diş Üzerine Basamama Şikayeti

Kanal tedavisi sonrası dişe basamama

Kanal Tedavisi Sonrası Diş Üzerine Basamama Şikayeti

Kanal tedavisi sonrası diş üzerine basamama normal mi, kanal tedavisi sonrası ağrı olur mu ve kanal tedavisi sonrası ağrı ne kadar sürer gibi sorular kanal tedavisiyle alakalı en fazla merak edilen konuların başında gelir. Diş kökünde iltihap olan dişlere kanal tedavisi yapıldıktan sonra iltihap hemen geçmeyeceği için baskı sonucu ağrı olabilir. Kanal tedavisi işlemi dişin içindeki sinir ve damarları alma işlemi olduğu için o bölgede dişin çevre dokusunda yara oluşacaktır, bu oluşan yaranın iyileşme süresince bir ağrı yapması normaldir. Kanal tedavisi sonrası diş üzerine basamama şikayetinin sebebi dişin çevre dokusundaki oluşan yaranın iyileşme sürecinde olmasıdır. Ayrıca ilgili olan dişin kök kısmına işlem uygulandığından dolayı dişin kök ucu çevresindeki dokuda tahribat ortaya çıkar ve bazen en ufak baskılar bile ağrıya neden olabilir. Bu durumda endişelenmeye gerek yoktur. Kanal tedavisi sonrası ağrı durumu bir müddet daha devam edecek ancak bu durum, kısa süre sonra tamamen geçecektir.

Kanal tedavisi sonrası diş üzerine basamama şikayeti için ne yapılabilir?

Doktorunuzun verdiği ilaçları düzenli olarak kullanın. Kanal tedavisi yapılan bölge ile sert gıdalar yemeyin. Kanal tedavisi yapılan dişinizde yükseklik varmış gibi hissediyorsanız ve bu his 1-2 gün içinde geçmediyse doktorumuzdan randevu alıp yüksekliğini kontrol etmesini rica edebilirsiniz. Yemek yerken ağrınız büyük ihtimal azalacak ama bir müddet daha devam edecektir.

Kanal tedavisi sonrası diş üzerine basınç hissi veya ağrı şikayeti yaygın bir durumdur. Bu durum, dişin içerisindeki sinirlerin ve dokuların alınması nedeniyle oluşabilir. Kanal tedavisinin ardından dişte bir miktar hassasiyet normaldir ve genellikle birkaç gün içinde azalır. Ancak, dişinizde hala şiddetli ağrı veya basınç hissi varsa, dişinizin kökünde bir enfeksiyon olabilir veya kanal tedavisi yeterince başarılı olmayabilir. Bu durumda, bir diş hekimine başvurmanız önemlidir.

Diş hekiminiz, dişinizi muayene ederek ve röntgenler alarak sorunun ne olduğunu belirleyebilir. Tedaviye bağlı olarak, dişinizin kökünde bir enfeksiyon varsa, bir antibiyotik tedavisi veya dişin tekrar kanal tedavisi gerekebilir.

Kanal Tedavisi Sonrası Dişe Basamama Devam ediyorsa ne yapmalıyım?

Bazı durumlarda kanal tedavisinin üzerinden 3-5 günden fazla bir zaman geçmiş olmasına rağmen hastada halen diş ağrısı varsa bu problem ya da enfeksiyonun habercisi olabilir. Kanal tedavisi sonrası ağrı ve şişlik varsa diş hekiminize bilgi vermelisiniz. Bu sebeple kanal tedavisinden sonra diş ağrısı, şişlik ve zonklama gibi durumlarda mutlaka diş hekimiyle tekrardan görüşülmelidir. Bu gibi durumlarda genel olarak diş hekiminin gerek duyması halinde tekrardan bir kanal tedavisi yapılır. Hastanın rahat bir şekilde kullanabilmesi için gerekli olan tüm işlemler uygulamaya alınacaktır.

Kanal Tedavisi Sonrasında Ağrı Ne Kadar Sürer?

Kanal tedavisi uygulamasından sonra meydana gelebilecek ağrı kişiden kişiye ve dişin yapısına göre değişiklik göstermektedir. Bazı hastalarımızda hiç ağrı olmazken bazılarında ise şiddetli ağrılar görmek mümkündür. Bu nedenle kanal tedavisi sonrasında doktorunuzun sizin için belirlemiş olduğu ilaçları kullanın. Eğer kanal tedavisi sonrasında ağrınız 2 veya 3 gün içinde geçmiyor ise tekrardan doktorunuza başvurmanız gerekir. Kanal tedavisi sonrasında ağrılar genelde ertesi güne geçmektedir. Kanal tedavisinden sonra şiddetli ağrı yaygın olmamakla birlikte, tedavi edilen bölgede biraz ağrı hissetmeniz normaldir. İyileşme süresince diş çevresindeki bölgenin ağrılı ve hassas olması olasıdır. Bu tedavi sırasında insanların ağızları uzun süre açık kalması gerektiği için bazı kişilerin kanal tedavisinin ardından çeneleri ağrımaya başlar.

Kanal Tedavisi Olmuş Dişin Kırılması

Kanal Tedavisi Sonrası Ağrı Kesici İle Ağrı Geçmiyor  İse Ne Yapılmalıdır?

Ağrı kesici ile geçmeyen kanal tedavisi ağrısı olması durumunda; diş hekimimiz ile iletişime geçilmeli ve belirtileri takip etmeleri gerekmektedir. Bu dönemde kanal tedavisi uygulanmış olan dişin üzerine kuvvet uygulanmaması gerekir. Kanal tedavisi tamamlanan dişlerin dayanıklılıkları bazen zayıf olmakta ve onları korumak adına üzerine kron (zirkonyum veya metal destekli) vb. protetik uygulamalar gerekebilmektedir. Hastaların tedaviyi yarım bırakmamaları ve ekstra ağrı hissetmeleri durumunda; diş hekimine başvurmaları gerekmektedir. Tedavinin başarıya ulaşması için kanal tedavisi aracılığı ile dişteki enfeksiyon iyileştirilmektedir. Kanal tedavisi uygulayarak ağızda tutabildiğimiz dişlerle binlerce hastamız uzun yılllar kendi dişlerinin konforu ile yaşamlarını sürdürmektedir

Kanal Tedavisi Sonrası Ağrı Normal Mi?

Eğer hissettiğiniz ağrı normal yaşantınızı sürdüremeyeceğiniz kadar şiddetliyse, kesinlikle diş hekiminize başvurmalısınız. Bazen, kanal tedavisinin ardından komplikasyonlar gelişebilir. Aşırı ağrı hissetmenizin nedeni, tedavinin tam olarak bakterilerin veya enfeksiyonun kaynağını giderememiş olması olabilir. Bu probleme dolguyla ilgili bir sorun veya dişte oluşan ufak bir çatlak neden olabilir. Kanal tedavisinden sonra birkaç gün boyunca şiddetli ağrı hissederseniz diş hekiminize başvurun. Ağrı geçmiş olsa dahi diş hekiminiz dişinizi kontrol etmeli ve en iyi şekilde kanal tedavi olunduğundan emin olunmalıdır. Dişinizden vazgeçmeden önce bir ENDODONTİST ile görüşmeniz son derece yararlı olabilir, uzun yıllar dişinizle birlikte mutlu olabilirsiniz.