İmplant Tedavisi Ağrılı mıdır?

İmplant tedavisi ağrılı mıdır?

İmplant Tedavisi Ağrılı mıdır?

İmplant tedavisi ağrılı mıdır diyen  soran hastalar,  bu operasyonun kemik miktarı ve yoğunluğu olan hastalar için oldukça kısa süren bir işlem olduğunu söylemek gerek. İmplant yapılırken lokal anestezi uygulanacağı için işlem yapılacak bölge yeterince uyuşturulmuşsa herhangi bir ağrı hissedilmesi söz konusu değildir. Ancak anestezinin etkisi bittikten sonra hafif bir ağrı yaşandığı için hastalar, ister istemez implant ağrısı ne zaman geçer sorusunu soruyorlar. İmplant ağrısı uygulama sırasında oluşmamaktadır.

İmplant tedavisi sırasında diş etlerinin hissizleştirilmesi, diş hekimi için rutin bir işlem olduğu için korkmanıza gerek yoktur. Çene kemiğinizde yapılacak cerrahi işlemlere bağlı olarak tedavi sonrası hafif implant ağrısı olabilir ancak tedavi sırasında hiçbir acı hissetmezsiniz.

İmplant Ağrısı Ne Zaman Geçer?

Operasyondan sonra hissedilen ağrı oldukça normaldir. Diş hekiminizin tedavi süreci için önereceği ağrı kesicileri kullanarak implant ağrısı probleminde tamamıyla kurtulabilirsiniz. İmplant tedavisi olan kişiler, operasyon sonrası hissedilen ağrının normal diş ağrısına benzer olduğunu söylüyorlar. Sorunsuz geçen operasyonlardan sonra implantın varlığını dahi unutacaksınız.

İmplant Tedavisi Sonrası Ağrı Ne kadar Sürer

İmplant sonrası ağrı durumu genellikle operasyon süresinin uzunluğu ve işlemin karmaşıklığı ile doğru orantılıdır. Bazı implant tedavilerinde ameliyat bölgesi geniş olmakta ve operasyon süresi uzamaktadır. Dolayısıyla daha fazla şişlik ve ağrı oluşabilir. Bu durumda impant ağrı yapar mı sorusunu hastalar sorabilirler.

İmplant tedavisi sonrası ağrı hissetme normal bir durumdur ve bu durumda doktorun vermiş olduğu ilaçları almak gerekir. İmplant tedavisi sonrası ağrı durumunun geçmesi için en büyük görev hastanındır. Bakteri ve enfeksiyon oluşumunu engellemek için ilaçlarınızı belirtildiği gibi kullanmalısınız. Tedavinin 2.gününden itibaren implant sonrası ağrı azalacaktır.

İlk 1 hafta implant ağrısı olabilir, 1 haftayı aşan implant sonrası ağrı için hekiminize ulaşmanız gerekir. İmplant ağrısı dışında şişlik ve morluklarla da karşılaşılabilir. Ameliyat bölgesi, yanak ve boyun çevresinde ödem oluşabilir. 3 gün içerisinde şişkinlik yavaş yavaş azalacaktır. Şişkinliği azaltmak için operasyon sonrası bölgeye buz uygulaması yapmak gerekir. Morluklar ise cildin alt dokularında kanın birikmesi halinde olur. İmplant sonrası ağrı durumunu artırmayan bu morluklar da 1 hafta içinde geçecektir.