İmplant Sonrası Ağrı Olur Mu? Ağrı Ne Kadar Sürer?

İmplant tedavisinin ardından hastaların en fazla merak ettiği sorulardan bir tanesi implant sonrasında ağrının olup olmayacağı sorusudur. İmplan diş tedavisinin ardından yaşanabilecek süreçleri ve ağrının oluşup oluşmayacağı sizler için derledik. İmplant diş, herhangi bir nedenden dolayı kaybedilen dişlerin yerini doldurabilmek için uygulanmakta olan bir tedavi yöntemidir. Bu nedenle insanlar tarafından sıkça başvurulan bir tedavi yöntemidir. Bu nedenle insanlar İmplant tedavisi hakkında birçok konuyu merak etmektedir. Merak eden konular arasında İmplant Nedir? İmplant sonrası ağrı kaç gün sürer? "İmplant Sonrası Ağrı Olur mu?" gibi birçok soru yer almaktadır.

İmplant Sonrası Ağrı Olur Mu?

İmplant, eksik dişlerin yerini doldurabilmek için kullanılan ve çene kemiği üzerine yerleştirilen bir vidadır. Bu tedavide çene kemiğine yerleştirilen implantın üzerine çeşitli protez dişler yerleştirilerek eksik dişin yeri doldurulur. İmplantın üzerine yerleştirilecek olan protez dişler doğal dişlerle uygun olacağından hem dişleriniz tam gözükecektir hem de ağız ve diş hareketlerini tam anlamıyla gerçekleştirebileceksiniz. İmplant tedavisinden yararlanmak isteyen insanların en çok merak ettiği konulardan biri de İmplant Sonrasında Ağrı Olur Mu? Sorusudur. Bunun için bizlerde size İmplant tedavisi ve sonrası hakkında bilgiler vermeye çalışacağız.

implant diş ağrısı Tüm ağız ve diş tedavilerinden sonra ortaya çıkan ağrılar implant tedavisinden sonrada ortaya çıkabilir. İmplant Sonrası Ağrı ve şişlik gibi problemlerin çıkması normal bir durumdur. Bu problemleri ortadan kaldırmak için diş hekiminiz sizlere ağrı kesici ve iltihap önleyici ilaçlar verir. Bu sayede implant sonrası ağrı oluşumu engelleyebilirsiniz ya da hafifletebilirsiniz. Bu ilaçları kullanmanıza rağmen oluşan problemler geçmezse ya da hafiflemezse, tedavi ile ilgili başka sorunlar ortaya çıkmış olabilir. Bu nedenle biran önce uzman diş hekiminize başvurmanızı tavsiye ederiz.

İmplant Takımı Sırasında Ağrı Hissedilir Mi?

İmplantın çene kemiğine takılması esnasında lokal anestezi ya da sedasyon uygulamalarından herhangi birine başvurulacağı için hiçbir şekilde ağrı hissetmezsiniz. Ancak implant tedavisi sonrası ağrı oluşabilir. Bunun nedeni ise implantın çene kemiğine yerleştirileceği esnada diş etlerinin ve komşu dişlerde deformasyonlar meydana gelmesidir. İmplant sonrası ağrı normaldir ve çok ağır bir ağrı söz konusu değildir.

implant  sonrası ağrı

İmplant Sonrası Ağrı Kaç Gün Sürer?

implant sonrası ağrıİmplant sonrası ağrı kaç gün sürer? Sorusunu kesin bir cevap veremeyiz. Çünkü tedavinin boyutu, işlem sırasında diş etlerinde ve komşu dişlerde meydana gelen deformasyonlar bu süreci etkileyebilir. Ancak korkulacak bir durum söz konusu değildir. Çünkü bu ağrılar en fazla 1-2 gün içerisinde geçecektir ve bu ağrılar aşırı derecede sizleri etkileyebilecek ağrı değildir. Ayrıca uzman hekimlerin sizlere vereceği ilaçlar bu ağrıların oluşmasını tamamen engelleyebilir ya da çok hafif bir şekilde atlatmanıza yardımcı olabilir.

İmplant Sonrası İyileşme Süreci Nasıl Gerçekleşir?

İmplant tedavisinde kullanılan implatın türüne göre iyileşme sürecinde değişiklik gözlenebilir. Ancak genel olarak implant tedavisinde gerçekleştirilen tüm işlemlerin oluşturduğu rahatsızlıkların iyileşmesi birkaç sürebilir. Ancak bazı durumlar bu süreç uzayabilir. İmplant sonrası daha hızlı bir şekilde iyileşmek için ve implant tedavisinin daha başarılı olması için aşağıdaki adımları uygulayabilirsiniz.

• İmplant tedavisi sonrasında 2 saat boyunca hiçbir şey tüketmeyiniz.
  • Sıcak gıdaları tüketmeniz kanamayı artıracağından dolayı sıcak yiyeceklerden 24 saat boyunca uzak durunuz.
  • İmplant sonrası şişliğe ne iyi gelir? Sorusuna cevap olarak implant taktırdığınız bölgeyi buz uygulayabilirsiniz.
  • Diş etinizde meydana gelen problemlerin iyileşmesi için birkaç gün yumuşak besinleri tüketmeye özen göstermelisiniz.
  • İmplant sonrasında bile dişlerinizi düzgün ve düzenli bir şekilde fırçalamalısınız ve diş ipi kullanımını ihmal etmemelisiniz.
  • İmplant sonrası aşırı kanama, büyük şişlikler ve dayanılamayacak ağrılarla karşı karşıya kalırsanız diş hekiminize başvurmalısınız. Ayrıca diş hekiminizle olan kontrollerinizi kaçırmamalısınız.