Diş Eti Çekilmesi Tedavisi Ankara

Diş eti çekilmesi tedavisi ankara

Diş Eti Çekilmesi Tedavisi Ankara

Diş eti çekilmesi , dişlerin çevresindeki yumuşak dokuya zarar veren ve eğer tedavi edilmezse bireyin dişlerini destekleyen kemiği yok edebilen ciddi bir diş eti enfeksiyonudur. Diş eti çekilmesi  tedavi edilmez ise dişlerin gevşemesine veya diş kaybına neden olabilir.

Diş eti çekilmesi yaygın olarak görülür, ancak büyük ölçüde önlenebilir bir durumdur. Genellikle ağız temizliği ve bakımının kötü yapılmasından kaynaklanır.Diş eti çekilmesinin tedavisi için tercih edilebilecek farklı yöntemler bulunmaktadır. Bu tedavi yöntemleri arasından hangisinin doğru tercih olduğuna karar vermek içinse öncelikle kliniğimizde uzman doktorlarımız tarafından kapsamlı bir muayene yapılması gerekmektedir.

diş eti ekilmesi

Diş Eti Çekilmesi Belirtileri Nelerdir?

Diş eti çekilmesi rahatsızlığı yaşayan kişilerde aşağıda sıralanan belirtiler gözlemlenir.

• Kabarık veya şişmiş diş etleri
  • Koyu kırmızı, parlak kırmızı veya morumsu diş etleri
  • Çiğneme sırasında ağrı
  • Dişler arasında yeni boşluklar
  • Diş etleriniz ve dişler arasına boşluk
  • Dişleri normalden daha uzun gösteren diş etleri
  • Diş fırçalarken kan tükürmek
  • Dokunulduğunda hassas olan diş etleri
  • Diş fırçalamadan sonra pembe renkli diş fırçası
  • Gevşek dişler veya diş kaybı
  • Isırdığınızda dişlerinizin birbirine uyma biçiminde bir değişiklik
  • Kolayca kanayan diş etleri, Ağız kokusu

Diş Eti Çekilmesi Tedavisi Yöntemleri Nelerdir?

Hafif diş eti çekilmesi tedavisi, diş hekimi tarafından etkilenen bölge derinlemesine temizlenerek yapılır. Derin temizlik sırasında, diş eti çizgisinin altındaki dişlerde ve kök yüzeylerinde oluşan plak ile tartar dikkatlice çıkarılır ve açıkta kalan kök alanı bakterilerin tutunmasını zorlaştırmak için düzgünleştirilir. Diş hekiminiz gerekli görürse, kalan zararlı bakterilerden kurtulmak için antibiyotik de reçeteleyebilir.

Diş eti çekilmeniz, fazla kemik kaybı ve çok derin cepler nedeniyle derinlemesine temizlikle tedavi edilemeyecek kadar ciddiyse, diş eti çekilmesinin neden olduğu hasarı onarmak için diş eti ameliyatı gerekebilir.

Diş Eti Çekilmesi Riski Olan Gruplar?

• Diyabet hastaları
  • Ailesinde diş eti çekilmesi öyküsü olanlar
  • Sigara içen kişiler
  • 65 yaşından büyük kişiler

Diş Eti Çekilmesi Neden Olur?

Diş eti çekilmesi probleminin yaşanmasına neden olabilecek etkenler şu şekilde sıralanabilmektedir:

• Diş eti hastalıkları en temel faktörlerden birisidir.
  • Genetik olarak diş eti hastalıklarına yatkınlığı olan
  • Yanlış diş fırçalama işlemi
  • Diş bakımının yetersiz yapılması, plakların tartara dönüşmesine neden olabilmektedir.
  • Hormonal değişiklikler nedeniyle diş etlerinin hassasiyetinin arttığı dönemler
  • Dişlerin gıcırdatılması veya sıkılması
  • Dişlerde çarpıklık olması, basıncı arttırarak diş eti çekilmesine neden olabilmektedir.
  • Tütün ürünleri kullanmak, diş eti çekilmesi problemlerine neden olabilmektedir.